Skip links

Creëren kun je leren

Ja, daar is weer zo’n heerlijke titel. Zo uit de losse pols. Waar we het nu over willen hebben: storytelling. Het vertellen van een verhaal. En dan niet zomaar een verhaal, maar jouw verhaal. Waarom jouw bedrijf zo gaaf is. En waarom klanten uiteindelijk de knoop moeten doorhakken om bij jou iets te kopen. Want uiteindelijk moeten we ook gewoon onze boodschappen kunnen afrekenen, toch?

Wat is storytelling?

In principe is het best simpel. Want je vertelt een verhaal. Je zuigt het niet uit je duim, maar je vertelt de realiteit. Waarom jouw verhaal uniek is. En wat jouw bedrijf maakt tot de beste. Want dat is natuurlijk zo. Modder gooien doen we natuurlijk niet, dus laten we het tijdens storytelling ook niet doen. Storytelling gebruiken de meeste bedrijven bij het ontwikkelen van content. Van video’s tot vlogs, blogs tot artikelen en de algehele informatievoorziening. Intern en extern. Want als je alles vertelt als een verhaal, blijft het hangen. Weet je nog die ene keer op het strand..? Precies. Dat soort verhalen blijven hangen. En wil je doorvertellen aan de rest.

De kracht van een verhaal

Het vertellen van je eigen verhaal is niet zo lastig als je op een verjaardag staat. Je vertelt wat je hebt meegemaakt en waar je misschien tegenaan loopt. Of wat je hebt opgelost. Zo kun jij ook jouw online content laten maken: ga eens zitten met een goede copywriter (zoals bij Bulldog Media) of laat je adviseren. Doen we ook, overigens. Wil je het liever zelf doen? Dan vertellen wij je waar je op moet letten als je jouw verhaal wilt vertellen.

Iedereen kan storytellen

Absoluut het verkeerde werkwoord, dat weten we. Maar je snapt wat we bedoelen. Iedereen kan een verhaal vertellen, dus jij ook. Ga gewoon eens met pen en papier, of vingers en laptop aan de slag. Wat jouw voorkeur heeft. Schrijf je verhaal op. Begin met de eerste pagina. En begin wat jij graag wilt dat jouw klanten weten. En waarom. Waarom jij een bijdrage kunt leveren en het leven van de klant kunt vergemakkelijken. Want dat is waarom ze bij jou iets willen of kunnen kopen.

Een kind kan de was doen

Natuurlijk willen we onszelf niet in de vingers snijden, maar in principe is het schrijven van een verhaal zo gebeurd. Je schrijft zoals je praat en gebruikt geen moeilijke woorden. Door moeilijke woorden oog je dommer, wist je dat? Weer zo’n heerlijke tip van Bulldog Media. Hou jouw verhaal wel kort en krachtig, want de spanningsboog van de meeste mensen is binnen een aantal seconden verdwenen. En je wilt natuurlijk dat ze iets langer op jouw website of webshop blijven hangen.

Bulldog Media helpt ZZP’ers, MKB-ers en groot zakelijke klanten in alle communicatie. Maar echt alles. Van visitekaartjes tot een dikke webshop, of een simpele onepager met de juiste informatie en infographics. Laat maar komen. Wil je even sparren met onze professionals wat voor jou de beste optie is? Laat het ons weten via info@bulldogmedia.nl. En wij gaan direct voor je aan de slag.

Recente berichten

Hoe vaak moet je je website updaten?

26 augustus 2022

Hoe kun je een eigen blog beginnen

26 augustus 2022

WordPress: waarom is dat zo populair?

9 november 2021
Kan ik je ergens mee helpen?