Skip links

Content marketing

Content marketing

Contentmarketing: wat is dat? We leggen je uit wat deze variant van marketing inhoudt. En wat de nieuwste trends zijn in 2021 zodat jij altijd op de hoogte bent. En blijft. En het mooiste? Je kunt een heleboel zelf doen. Of natuurlijk aan ons uitbesteden.

Wat is contentmarketing?

Content is heel plat gezegd invulling. Van jouw webshop, website of sociale media. Dus dat betekent dat content in verschillende varianten geleverd kan worden, zoals foto’s, video’s en teksten. Wees creatief met deze content en zorg ervoor dat het uniek is. Niet alleen omdat je anders een aantal wetten overtreedt wanneer je zomaar iets kopieert: de grote zoekmachines houden er niet van om gedupliceerde content te zien.

De eerste trend: Video's

Videocontent wordt groter en groter. Hoe makkelijk is het als je op Facebook, Instagram of TikTok even scrolt en je ziet een aantal leuke video’s, speciaal gericht op jouw behoeften. Je kijkt de video, slaat het op in je geheugen en je kijkt weer verder. We willen natuurlijk niet zeggen dat je lui bent, maar video is de makkelijkste manier om mensen te informeren, zonder dat ze daar heel veel moeite voor hoeven te doen. Daarom vliegen de series op Netflix toch ook voorbij? Precies. Ga dus aan de slag met video’s. Gericht op jouw doelgroep, door bijvoorbeeld jouw dienst of product te laten zien. En hoe je dat monteert of installeert wanneer van toepassing. En maak een how-to: hoe kunnen mensen dit zelf implementeren in niet al te veel tijd. Precies zoals wij nu aan het doen zijn, maar dan met tekst. We vertellen je hoe je video’s kunt inzetten om beter gevonden te worden. Een ander voordeel? Door video’s te plaatsen op jouw website of webshop blijven de bezoekers langer, omdat ze de video afkijken. De zoekmachines zien dus dat de bezoekers langer blijven: daar worden ze vrolijk van. Dat zorgt voor een betere score in bijvoorbeeld Google.

Live content

Via een aantal platformen kun je ‘live’ gaan. Dat wil zeggen dat jij content deelt op dat moment van de dag. Geen bewerkte foto’s, teksten of video’s: eerlijk en transparant. Dat is een belangrijke tweede trend in 2021. En belangrijk: deze trend wordt alsmaar groter. Ook voor jouw bedrijf is dit dus een potentiële moneymaker: ga eens wat vaker live. Laat zien waar je mee bezig bent. Toon je ware ik en beantwoord direct vragen van jouw doelgroep. Je zult merken dat jouw content positief wordt ontvangen en dat er veel reacties geplaatst kunnen worden. Op deze manier verhoog jij de interactie met de doelgroep en kom je weer een stapje dichter bij een conversie: een kopende klant. Want dat is natuurlijk wel zo handig.

Recente berichten

Hoe vaak moet je je website updaten?

26 augustus 2022

Hoe kun je een eigen blog beginnen

26 augustus 2022

WordPress: waarom is dat zo populair?

9 november 2021

Leave a comment

Kan ik je ergens mee helpen?