Skip links
Zakelijke instagram

Zakelijke Insta: de do’s en don’ts

Zakelijke Insta: de do’s en don’ts

Instagram ken je misschien wel. Misschien zitten je kinderen de hele dag op dat scherm te turen, kijkend naar alle prachtige plaatjes die voorbijkomen. En misschien besteed je er zelf ook wel iets te veel tijd aan. Ben jij al actief met jouw bedrijf op Instagram? We bespreken de voor- en nadelen op dit platform.

Wat is Instagram?

Op Instagram (bij de populaire mensen Insta of The Gram genoemd) kun je content delen in de vorm van foto’s, video’s, story’s, reels of live content. Op deze manier kun jij jouw doelgroep of volgers benaderen met specifieke content. Of juist met hele algemene content. We leggen je uit hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Zakelijke instagram

Stijl

Als eerste: de stijl. Dat is echt essentieel. Heb je een mooie huisstijl op jouw webshop of website en wil je dit verder uitbouwen? Hou je dan aan de regels. Klinkt streng, maar we bedoelen het goed: als jij jouw zakelijke Instagram gaat opstarten, ga dan geen heftig bewerkte foto’s of video’s plaatsen. Zorg dat dit in stijl is met jouw bedrijf en past bij de huisstijl. Da’s wel zo herkenbaar voor jouw doelgroep.

Hashtags

Je kent ze wel. Die woorden na een hekkie. Hekkie? #. Die ja. De woorden die je plakt achter de # worden goed gevonden op sociale media. Je kunt deze niet alleen op Instagram gebruiken, maar bijvoorbeeld ook op LinkedIn. Kijk eens rond wat jouw concurrenten gebruiken voor hashtags en check of dat bij jouw bedrijf past. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Toch? Precies. Je hoeft het jezelf niet heel veel moeilijker te maken. Als je ze maar gebruikt, zodat jouw vindbaarheid een boost krijgt

Strategie

Zomaar berichten plaatsen zonder achterliggende gedachte? Doe maar niet. Ga eens om tafel zitten met een specialist en zorg voor een contentcalendar en een bijbehorende strategie. Zo kun je optimaal gebruik maken van het algoritme van de platformen waardoor jouw post de meeste likes en reacties kan krijgen. Er zijn namelijk specifieke momenten waarop jij het beste jouw content kunt delen. Belangrijk: zorg ervoor dat de content die je plaatst uniek is. Onderscheid jezelf van de concurrentie en laat zien wat jij anders doet. Laat vooral niet zien wat de concurrent in jouw ogen verkeerd aanpakt: ga voor de positieve aanpak.
Wil je meer tips voor jouw zakelijke social media? Spar dan even met een van onze professionals. Via sales@bulldogmedia.nl.

Recente berichten

Hoe vaak moet je je website updaten?

26 augustus 2022

Hoe kun je een eigen blog beginnen

26 augustus 2022

WordPress: waarom is dat zo populair?

9 november 2021
Kan ik je ergens mee helpen?