Skip links

Marketing: wat past bij jouw bedrijf?

Misschien een vreemde titel. Maar we houden ervan om af en toe een andere kant te belichten van de onlinewereld. Jij wilt jouw onderneming natuurlijk naar voren laten komen bij jouw klanten. Dat snappen we. Maak je dan de keuze vanuit emotie, of juist vanuit geld en dus omzet? We hopen je met dit schrijven wat meer informatie te kunnen geven welke keuzes bij jouw bedrijf passen.

Welke varianten kun je inzetten voor jouw bedrijf?

Marketing: je hebt zo ontzettend veel varianten en iedere mogelijkheid heeft een andere doelstelling. Althans, dat denken wij. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een online winkel, de juiste teksten en dus organisch hoger scoren dan jouw concurrent. Dat noemen we SEO. Wil je sneller resultaat? Dan kun je SEA overwegen: hierbij koop je advertentieruimtes bij de grote zoekmachines op bepaalde zoekwoorden. Hoe hoger jij komt, hoe duurder de zoekwoorden zijn. Zowel SEA als SEO zijn sterk afhankelijk van hoe verzadigd de markt is waar jij in opereert: heb je veel concurrenten? Dan zijn beide trajecten vaak duurder dan wanneer je in een hele specifieke markt aanwezig bent.

Billboards en offline reclame

Marketing kun je natuurlijk ook offline uitproberen. Bijvoorbeeld zo’n groot bord langs de snelweg. Of juist kleinere borden in jouw stad of dorp omdat jij lokaal impact wilt maken met jouw bedrijf. Het verzenden van flyers, het drukken van banners en andere zaken gebeurt nog steeds: omdat het werkt. Het lastige van offline reclame is wel meetbaarheid: je kunt minder goed meten hoeveel mensen jij hebt bereikt en hoeveel mensen daadwerkelijk zijn overgegaan tot aankoop via offline reclame. Een combinatie van offline en online? Da’s natuurlijk helemaal lekker om jouw omzet een boost te geven.

Cold calling

Ja, we bedoelen dan natuurlijk niet dat je in een vrieskist met een telefoon hoeft rond te lopen. We hebben het hier over acquisitie. Koud uitbellen. Je kunt dit natuurlijk zelf doen omdat je tijd over hebt, of misschien omdat je het leuk vindt om mensen te bellen. Hoe dan ook kun jij jouw doelgroep actief benaderen als jij de telefoon oppakt en jouw klanten gaan bellen met informatie over jouw product of dienst. Je kunt dit natuurlijk ook uitbesteden: er zijn veel bedrijven actief in de telemarketing-wereld. Zij kunnen dan een aantal mensen opleiden zodat ze voldoende kennis van jouw product of dienst hebben. Zij gaan vervolgens bellijsten af en zorgen voor zoveel mogelijk leads. Aan jou de taak om deze leads om te toveren tot betalende klanten.

Wil je advies op maat voor jouw online of offline business? Dan staan wij natuurlijk voor je klaar. Bij Bulldog Media kun je terecht voor alles wat betreft marketing, communicatie en offline en online adverteren. Mail jouw vraag naar sales@bulldogmedia.nl en wij gaan direct voor je aan de slag!

Recente berichten

Hoe vaak moet je je website updaten?

26 augustus 2022

Hoe kun je een eigen blog beginnen

26 augustus 2022

WordPress: waarom is dat zo populair?

9 november 2021
Kan ik je ergens mee helpen?