Skip links

Hoe vinden we je

Natuurlijk vinden we je aardig. Gezellig, of zelfs lief. Maar dat bedoelen we dus niet. Hoe kunnen wij je vinden? Online, offline, op kantoor (op afstand) of helemaal niet? We hopen niet op het laatste.

Zoeken versus vinden

Da’s toch best een wereld van verschil. Als jij zoekt naar een waterkoker, wat wordt er dan aangeboden? Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar. Je kunt je namelijk rot zoeken op het internet naar het juiste product. Of je het ook daadwerkelijk kunt vinden? Dat is soms nog maar de vraag.

Aanwezig zijn

Als mensen zoeken naar jouw producten of diensten, zonder dat ze jouw bedrijfsnaam kennen, is het belangrijk om aanwezig te zijn. Klinkt logisch, toch? Zorg ervoor dat je aanwezig bent op sociale media die voor jou van belang zijn. Hoe je kunt bepalen wat voor jou van belang is? Check jouw doelgroep. Is jouw doelgroep actief op Facebook? Maak een bedrijfsaccount aan. Zijn ze aan het scrollen op Instagram? Zelfde geintje: maak een account aan op Instagram.

Optimalisatie

Verder helpt het als jouw website ook online staat. Met de juiste inhoud, op de juiste plek. Zo kan Google ervoor zorgen dat ze jouw website omhoog ‘pushen’. Je wordt belangrijk gevonden door Google. Dat is natuurlijk niet zomaar geregeld: dat is een proces waar je aandacht aan moet blijven besteden. We noemen dit ook wel SEO (Seach Engine Optimization). Door unieke content te publiceren en regelmatig blogs te plaatsen kun jij al zorgen voor unieke content. Steeds vernieuwen en steeds op de hoogte blijven is natuurlijk wel handig.

adverteren

Een ander aandachtspunt: adverteren. Dat kan in de lokale krant. Maar natuurlijk ook online, zoals op Facebook, Instagram of LinkedIn. Je kunt ook een reeks advertenties plaatsen op Google. Sponsored Ads. Paid Search. Online Advertising. Chique woorden voor exact hetzelfde: je betaalt een platform voor het tonen van jouw advertentie. En dat kan serieus geld opleveren. Kosten ook overigens: wees zorgvuldig met budgetten en zorg dat je gevonden wordt op de juiste zoekwoorden.

Wil je een zoekwoordenanalyse? Kunnen we voor je regelen. Mail ons even op sales@bulldogmedia.nl en wij gaan direct voor je aan de slag.

Recente berichten

Hoe vaak moet je je website updaten?

26 augustus 2022

Hoe kun je een eigen blog beginnen

26 augustus 2022

WordPress: waarom is dat zo populair?

9 november 2021
Kan ik je ergens mee helpen?