Skip links

Gratis leads

Nou, helemaal gratis natuurlijk niet. Maar jij kunt jouw website of webshop zo inrichten dat je meer leads in jouw mailbox krijgt. En hoe meer leads je krijgt, des te meer kans je hebt op het vergroten van de omzet. Wij vertellen je wat je simpelweg kunt veranderen om zo meer leads te genereren. En het kost je slechts wat tijd en energie.

Wat zijn leads?

Leads zijn in basis mensen. Natuurlijk, zou je denken. Maar deze mensen zoeken online naar een product of dienst en zijn bij jou uitgekomen. Vervolgens laten ze hun gegevens achter via het contactformulier of bellen ze je direct. Hoppa: jouw leads stromen binnen. De leads ga jij natuurlijk warm maken voor jouw dienstverlening of producten en je stuurt ze het een en ander aan informatie op. En natuurlijk een super scherpe offerte zodat ze direct kunnen beslissen of ze met je in zee willen gaan. En zo vergroot jij jouw omzet.

Meer leads

Je wilt meer leads in je mailbox. Of op je telefoon. Dat snappen we. Willen wij natuurlijk ook. Je kunt eens gaan experimenteren met CTA: Call To Action. Deze knoppen op jouw webshop of website zorgen ervoor dat mensen hun gegevens kunnen achterlaten. Heb je wel eens kritisch gekeken naar de kleuren van jouw offerte-knoppen? We raden je aan om eens iets anders te proberen: kies voor een elegante maar contrasterende kleur wat prima bij jouw huisstijl past. En hou dan in de gaten wat het doet. Het mooiste: vraag jouw klanten eens wat ze anders willen zien. Met feedback wordt de wereld echt een stukje mooier.

Content

Leads kun je krijgen door natuurlijk los te gaan met advertenties. Op de zoekmachines of sociale media. Maar je kunt ook content creëren. Schrijf een leuk verhaal wat relevant is voor jouw doelgroep. Of stuur jouw klantenbestand eens in de zoveel tijd een mailtje waarin je jouw nieuwe producten presenteert. Zonder direct commercieel te zijn. Informeer jouw klanten, vertel waarom het een toegevoegde waarde heeft en laat ze zelf eens nadenken of ze dat nodig hebben. We verzekeren je dat ze vanzelf bij je terugkomen.

CTA-knoppen

We schreven het hierboven al even. Zo’n call-to-action knop werkt. Maar wel tot op zekere hoogte. Je wilt namelijk geen overkill aan knoppen op jouw website. Wees subtiel maar wel met een goede hint. Wil je een website waarbij deze knoppen maximaal geoptimaliseerd zijn? Check dan eens onze vrienden van Coolblue. Natuurlijk is dit geen reclame, maar ze hebben CTA echt goed onder controle. En een beetje spieken mag af en toe best, vinden we.

Laat je adviseren over jouw online strategie. Door bijvoorbeeld Bulldog Media. We noemen maar een boom langs de weg. Toevallig is dat onze boom, maar dat terzijde. Wees altijd kritisch en vraag jouw klanten wat ze graag anders zouden willen zien. Want met feedback kun jij jouw online aanwezigheid verbeteren. En dat zorgt voor een verbetering van jouw omzet. Wil je ook toch. Even sparren? Mail ons op johan@bulldogmedia.nl. Gaan we voor je aan de slag.

Recente berichten

Verbeteren door feedback

9 februari 2022

WordPress: waarom is dat zo populair?

9 november 2021
Chat openen
Kan ik je ergens mee helpen?